Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ :ΠΛΗΤΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΠΛΗΤΤΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ (τεύχος 1ο)

Η έντονη οικονομική κρίση και οι άγριες περικοπές στη δημόσια σφαίρα που έχει εξαγγείλει το ΔΝΤ και εφαρμόζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έφθασαν πλέον στον ήδη δυσχερή χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης. Η υπουργός παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στις 13/4 εξήγγειλε το νομοσχέδιο για το "Νέο Σχολείο" , όπου ορίζεται νέο καθεστώς για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών, ενώ ξεκάθαρα υποβαθμίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Καταργείται η έννοια του διοριστέου εκπαιδευτικού, ο αριθμός των προσλήψεων εξαρτάται από τα μέτρα του ΔΝΤ με περιθώρια ακόμη και ελαχίστων προσλήψεων λόγω της οικονομικής κρίσης, καταδικάζονται χιλιάδες νέοι πτυχιούχοι σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, δεν δίνεται λύση για τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται ήδη στη λίστα αναμονής, απαξιώνονται πλήρως τα πτυχία και οι πανεπιστημιακές σπουδές, αυξάνονται τα ωράρια και η πίεση των εκπαιδευτικών, εισάγεται ο θεσμός της αξιολόγησης των σχολείων συνδεόμενη άμεσα με τη χρηματοδότηση και φέρνοντας προ των πυλών το ιδιωτικό κεφάλαιο. 

Μειώσεις στους διορισμούς

Πλέον όλες οι προσλήψεις μόνιμων, αναπληρωτών ή ωρομίσθιων θα γίνονται μόνο μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, ο οποίος θα προκηρύσσεται ανά διετία. Αυτό που έχει τεράστια σημασία είναι πως ο αριθμός των διορισθέντων θα είναι ανοιχτός, το υπουργείο Παιδείας θα διορίζει όσους εκπαιδευτικούς θέλει άσχετα με τα κενά στα σχολεία. Γενικά, με το πρόσχημα της οικονομικής δυσχέρειας η κυβέρνηση βρίσκει την ευκαιρία να κάνει σοβαρές μειώσεις σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ακόμα και έως 50% με αυτονόητες τις παιδαγωγικές επιπτώσεις και τη δυσκολία στο έργο του εκπαιδευτικού, δηλαδή κλείσιμο μικρών σχολείων, τμήματα 30 ατόμων κ.τ.λ.

Nα υπογραμμίσουμε ακόμα ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν είναι η κορωνίδα της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας, όπως καυχιέται η υπουργός. Αποτελεί ένα σύστημα απόρριψης και όχι πρόσληψης, προκειμένου να αιτιολογήσει την πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων για περικοπή μόνιμων διορισμών στο δημόσιο σχολείο. Όλοι οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ που έχουν διεξαχθεί έως σήμερα αγγίζουν τα όρια του παραλογισμού ως προς το θέμα της αξιοκρατίας και της αντικειμενικότητας. Ξεκάθαρα αμφισβητείται η αξία των πτυχίων και το δικαίωμα του κάθε πτυχιούχου να μπορεί να βρίσκει δουλειά. 

Οι εξετάσεις δεν έχουν τέλος

«Η αρχική εκπαίδευση αποτελεί το σημείο εκκίνησης» και το Υπουργείο Παιδείας μας προετοιμάζει για τον αγώνα 
δρόμου που ξεκινάμε για να διοριστούμε στο δημόσιο σχολείο. Αφού λοιπόν πάρουμε πτυχίο θα υποχρεωνόμαστε σε συνεχείς εξετάσεις μέχρι να συγκεντρωθεί η βαθμολογική βάση για να πετύχουμε. Τότε θα ενταχθούμε σε έναν ενιαίο πίνακα υποψηφίων για διορισμό ή πρόσληψη. Για την τελική πρόσληψη (αν και όποτε επιτευχθεί) μπορεί να υπάρξει και μοριοδότηση που όπως χαρακτηριστικά αναλύονται από το υπουργείο είναι η επιτυχία στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (μας λένε ξεκάθαρα πως θα χρειαστεί να συμμετέχουμε και πάνω μια φορά σε διαγωνισμό), τα ακαδημαϊκά προσόντα, η προϋπηρεσία αλλά και. τα κοινωνικά κριτήρια, που εννοείται πως δεν διευκρινίζονται. Οι υπάρχοντες πίνακες προϋπηρεσίας θα κλείσουν στις 30 Ιουνίου 2010, για να περάσουμε στο μονόδρομο του ΑΣΕΠ. Έως τότε προβλέπεται μια μεταβατική περίοδος για τα επόμενα δύο χρόνια όπου το 60% θα προέρχεται από τον ΑΣΕΠ και το 40% από τους πίνακες προϋπηρεσίας. Από τους υπολοίπους μόνο αυτοί που έχουν προϋπηρεσία 24 μηνών θα μπουν στους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ με το 'πλεονέκτημα' της μικρότερης βάσης (50-54 μονάδες) για συμμετοχή σε δύο διαγωνισμούς. Είναι προφανές πως δεν υπάρχει μέριμνα για τους δασκάλους που έχουν θέσεις αναπληρωτών ενώ οι ωρομίσθιοι καθηγητές, που φθάνουν τους 12.800 και τρέχουν καθημερινά από το ένα σχολείο στο άλλο για να συμπληρώσουν ώρες υπηρεσίας. Μάλλον το ΠΑΣΟΚ μας ξεκαθαρίζει πως η ωρομισθία δε θα καταργηθεί και η επισφάλεια θα εδραιωθεί στο κλάδο των εκπαιδευτικών. 



«Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης»

Μπαίνει σε εφαρμογή το συγκεκριμένο Πιστοποιητικό, που αρχικά είχε κατατεθεί επί Γ. Αρσένη. Το Πιστοποιητικό θεωρείται προϋπόθεση για τη συμμετοχή στον ΑΣΕΠ καθώς εξασφαλίζει την γνώσης της διδακτικής ικανότητας και την αξιοκρατία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Γιατί είναι αξιοκρατικό οι απόφοιτοι των ΠΤΔΕ, ΠΤΠΕ ,ΠΤΕΑκαι μερικών ακόμα σχολών, που έχουν εξεταστεί επιτυχώς σε παιδαγωγικά μαθήματα για να πάρουν το πτυχίο τους, να πρέπει να ξαναεξεταστούν; Στο κάτω κάτω , μια γραπτή εξέταση αποδεικνύει ότι κάποιος είναι σε θέση να μπει στην τάξη και να κάνει μάθημα; Το ζητούμενο ήταν και παραμένει η επαρκής παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των μελλοντικών εκπαιδευτικών στα πανεπιστήμια και
 η ουσιαστική επιστημονική στήριξη και επιμόρφωση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Τέλος, για να μπορέσουν οι απόφοιτοι να εφοδιαστούν με το πιστοποιητικό θα επιστρέψουν στο πανεπιστήμιο μπλοκάροντας παιδαγωγικές και 'καθηγητικές' σχολές.

Η αξιολόγηση ανοίγει τη πόρτα στην άρση μονιμότητας


Αφού, λοιπόν, πάρουμε πτυχίο, δώσουμε εξετάσεις στον ΑΣΕΠ, καταφέρουμε να είμαστε επιτυχόντες του ΑΣΕΠ και στη συνέχεια διορισθέντες, η Οδύσσεια θα συνεχιστεί. Ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός θα είναι για δύο ολόκληρα χρόνια υπό την επίβλεψη ενός μέντορα. Αυτός είναι ο καθοδηγητής που θα πρέπει να συμμορφώσει τον νεοδιόριστο στις υποδείξεις του υπουργείου. Χάνεται, δηλαδή, η παιδαγωγική ελευθερία και υποθάλπεται η φαντασία του εκπαιδευτικού έργου. Οι εκπαιδευτικοί εξασκούνται στο να ακολουθούν τυφλά του προγράμματος του υπουργείου. Ο μέντορας, λοιπόν, κρίνει τη δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος (περαιτέρω δηλαδή υποβάθμιση του πτυχίου) και αν αποφανθεί αρνητικά, τότε ο δόκιμος θα μεταφερθεί σε διοικητικές θέσεις, ο αριθμός των οποίων δεν ορίζεται. Σε γενικές γραμμές, εδραιώνεται η αξιολόγηση αρχικά μέσα στο ίδιο το σχολείο, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη και να οριοθετούνται οι εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες αλλά και η χρηματοδότηση του σχολείου, πράγμα που ανοίγει το δρόμο σε εξωτερικές παρεμβάσεις και ιδιωτικές επιχειρήσεις.


Η απάντησή μας.

Δε μπορεί να είναι άλλη από ΟΧΙ! Είναι ξεκάθαρο πως το «Νέο Σχολείο» πάει την εκπαίδευση πολύ πίσω, θυμίζει εποχές που η πρόσληψη στο δημόσιο ήταν σχεδόν ακατόρθωτη και υποβαθμίζει στο έπακρον το ρόλο του εκπαιδευτικού και του πτυχίου του. Το νομοσχέδιο της Ά. Διαμαντοπούλου είναι ένα ακόμα χτύπημα του ΠΑΣΟΚ κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, της επιβάρυνσης των εργαζομένων, της πολιτικής των περικοπών και των μειώσεων στις προσλήψεις. Σε αυτή λοιπόν τη τόσο κρίσιμη συγκυρία πρέπει να αντιδράσουμε από τώρα για να μην εφαρμοστεί κανένα μαύρο σημείο του πολυνομοσχεδίου, άλλωστε η εξίσωση των πτυχίων μας με αυτών των ΚΕΣ θα βαθύνει των εργασιακό μεσαίωνα για χιλιάδες αποφοίτους. Καλούμε οι φοιτητικοί σύλλογοι των σχολών όπου οι απόφοιτοι απορροφούνται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να καταδικάσουν όλα τα νέα μέτρα της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ μέσα από τις γενικές συνελεύσεις και να περάσουν στην αντεπίθεση με κινητοποιήσεις .







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μας έχουν επισκεφθεί μέχρι στιγμής: